SEO copywriting jest teraz standardowym elementem współczesnego marketingu, który wchodzi w część działań działu seo. Polega on na tworzeniu treści na potrzeby pozycjonowania stron tak, by uzyskać najwyższą możliwą pozycję w wynikach wyszukiwania w przeglądarkach internetowych. Celem nadrzędnym jest oczywiście umieszczenie linków stron wysoko w pozycjonowaniu stron google oraz generowanie większego ruchu. Seo copywriting wpływa na pozycjonowanie serwisu, a co za tym idzie na jego zasięgi i rozpoznawanie marki.

5 podstawowych rad dla pisania tekstów SEO

1.      Pisz teksty dla ludzi

Podstawowym błędem, jaki można popełnić podczas pisania tekstów SEO, jest pisanie tylko i wyłącznie z uwzględnieniem pozycjonowania google. Oznacza to, że skupiamy się tylko na pozycjonowaniu stron, ignorując potrzeby użytkowników i i ich zainteresowanie. Należy pamiętać, że w pierwszej kolejności o pozycji artykułu decydują czytelnicy – muszą chcieć kliknąć w nasz link, by w ogóle generować ruch na stronie. Jeżeli tekst nie będzie interesujący i zrozumiały to internauci go zwyczajnie zignorują. Z tego powodu dla skutecznego seo tekst musi być merytoryczny, poprawnie napisany, wpisywać się w trendy i wyszukiwania użytkowników oraz posiadać wplecione słowa kluczowe.

2.      Co za dużo to nie zdrowo

We wszystkim trzeba zachować umiar, nawet przy pozycjonowaniu stron seo. Dobry artykuł seo nie może być zwykłą papką na potrzeby skutecznego pozycjonowania strony, bo efekty będą wręcz przeciwne. Algorytm google szybko uzna taki tekst za spam i umieści go na szarym końcu w wynikach wyszukiwania. Słowa kluczowe powinny być wplatane w tekst, jak najbardziej w naturalny sposób oraz w ograniczonej ilości. Więcej niekoniecznie znaczy lepiej, ponieważ tekst przestaje wyglądać i czytać się przyjemnie i zdecydowanie widać, że został on zredagowany tylko dla zwiększenia ruchu na stronie. To wcale nie wpływa pozytywnie na pozycjonowanie stron internetowych.

3.      Bądź oryginalny – nie kopiuj cudzych tekstów

Jasne, że warto się inspirować innymi stronami i portalami oraz poszukiwać trendów w popularnych miejscach, ale nie wolno ich kopiować. Po pierwsze, plagiat to zwykła kradzież i naruszenie praw autorskich. Po drugie, zaznajomiony z tematem czytelnik może łatwo się zorientować, że treść jest zerżnięta skądinąd. Plagiat wpływa też bardzo negatywnie na pozycjonowanie stron w google – niezależnie od tego, czy użyjemy czyjegoś całego artykuły czy fragmentu.

4.      Dobieraj odpowiednie słowa kluczowe

W pisaniu pod pozycjonowanie top 3 ważne jest, jakich słów kluczowych użyjemy. Im częściej wyszukiwane słowa, tym lepiej. W celu dopasowania odpowiednich słów służą wyszukiwarki fraz kluczowych oraz narzędzia seo. Warto także pamiętać, że im trudniejsze frazy –  tym trudniej będzie uzyskać wysokie pozycje w Google. Najlepiej wybierać popularne frazy, które zagwarantują skuteczne pozycjonowanie. Lepiej też wybrać kilka, a nie żeby, co drugie słowo stała w tekście fraza.

5.      Zadbaj o stronę techniczną

Dla seo warszawa ważną rolę odgrywa również formatowanie tekstu. Fajnie, gdy nasz tekst ma dobrą jakość merytoryczną i odpowiednio wplecione słowa kluczowe, ale musi mieć coś jeszcze dla najlepszego pozycjonowanie strony w google – formatowanie. Nie może być litą ścianą tekstu. Słowa klucze powinny być pogrubione. Tekst powinien być podzielony na fragmenty za pomocą śródtytułów oraz zawierać zajawkę na samym początku.  

Recommended Articles